ΒΙΒΛΙΑ
2:01 PM
| Posted by
Βάλια Καραμάνου
«SOMNIUM/REVE»
LE LYS BLUE EDITIONS (PARIS, 2024)
"A l’été 2020, après les mois éprouvants du confinement, Despina, son mari et leur fils se retirent à Vigla, un village isolé de la province grecque, espérant y trouver calme et répit. Leur séj,our prend une tournure inattendue avec la rencontre de Doris Mavros, une figure brillante mais tourmentée des lettres grecques. À la veille d’une opération chirurgicale cruciale, Doris est confronté aux spectres d’un passé marqué par une famille déchirée, une liaison impossible avec Leta et une quête de liberté étouffée par une société conservatrice. Pendant que le jeune fils de Despina noue un lien avec Doris et son chat, Despina elle-même est bouleversée par des vérités troublantes. Ces révélations, issues de secrets longtemps enfouis, remettent en question ses certitudes et l’entraînent dans une réflexion profonde sur ses propres choix et les dilemmes auxquels elle fait face.."
«STELLA»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΙΠΠΟΤΗ (2023)
"Τον Σεπτέμβρη του 2021 η Στέλλα επιστρέφει στην Θασιά, λόγω της μυστηριώδους εξαφάνισης της θείας της Ανδρομάχης, που ήταν και η γιατρός του νησιού. Στο μακρινό αυτό νησί του Αιγαίου θα βυθιστεί στον παράδοξο και σκοτεινό κόσμο της χαμένης γυναίκας, που κρύβει ένα μεγάλο μυστικό. Παράλληλα, η Στέλλα εμπλέκεται στο ερωτικό τρίγωνο με τον μεγάλο και ανεκπλήρωτο έρωτά της, τον φίλο της Τάσο. Η άφιξη της νέας γοητευτικής γιατρού και οι εκκεντρικές της μέθοδοι θα διχάσουν το νησί με ανυπολόγιστες συνέπειες. Η απομόνωση του χειμώνα τελικά θα μετατρέψει την Θασιά σε θανάσιμη παγίδα, καθώς μια φρικτή αποκάλυψη έρχεται στην επιφάνεια, χωρίς καμιά ελπίδα διαφυγής."
«Feralis»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΙΠΠΟΤΗ (2022)

"Η Όλγα, μια γυναίκα γύρω στα σαράντα, χάνει την δουλειά της στην Αθήνα και αναγκάζεται να μετακομίσει προσωρινά στο σπίτι της συντηρητικής θείας της σ’ ένα παραθαλάσσιο χωριό έξω από το Κιάτο, την Άρια. Εκεί προσπαθεί να επουλώσει τα τραύματά της και να αποκτήσει ξανά τον έλεγχο της ζωής της. Ωστόσο, η ακτή της Άριας με τον ερειπωμένο φάρο ξυπνά επώδυνες μνήμες μέσα της που με έναν παράδοξο τρόπο αποκτούν σάρκα και οστά. Η γνωριμία της μάλιστα με τις δύο αδερφές, των οποίων η εκκεντρική ζωή ταράζει το χωριό, θα την οδηγήσει σε μεταφυσικές αναζητήσεις και ερωτικά διλήμματα με μοιραία κατάληξη".
«ΜΑΥΡΑ»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΥΡΑ (2021)
"Την άνοιξη του 2021, στην καρδιά της πανδημίας, ο Σωτήρης και η Λίνα ταξιδεύουν στην ερημωμένη Μαραθιά, ένα χωριό έξω από το Ναύπλιον, προκειμένου να πουλήσουν το πατρικό σπίτι. Το ζευγάρι, μετρώντας ήδη αρκετά προβλήματα και απώλειες, θα έρθει αντιμέτωπο με τις πιο αλλόκοτες και ανατριχιαστικές καταστάσεις. Ποιο σκοτεινό μυστικό κρύβει το εγκαταλελειμμένο χωριό και ο μοναδικός ιδιόρρυθμος κάτοικός του; Άραγε, οι τοπικοί θρύλοι και οι δεισιδαιμονίες είναι μόνο φαντασία ή φριχτή πραγματικότητα; Οι ήρωες θα χρειαστεί ν’ αντικρίσουν τις μεγαλύτερες πληγές τους με επίκεντρο την μυστηριώδη εξαφάνιση της Μαύρας, πριν από είκοσι χρόνια, της πρώτης και μεγάλης αγάπης του Σωτήρη."
"Την άνοιξη του 2021, στην καρδιά της πανδημίας, ο Σωτήρης και η Λίνα ταξιδεύουν στην ερημωμένη Μαραθιά, ένα χωριό έξω από το Ναύπλιον, προκειμένου να πουλήσουν το πατρικό σπίτι. Το ζευγάρι, μετρώντας ήδη αρκετά προβλήματα και απώλειες, θα έρθει αντιμέτωπο με τις πιο αλλόκοτες και ανατριχιαστικές καταστάσεις. Ποιο σκοτεινό μυστικό κρύβει το εγκαταλελειμμένο χωριό και ο μοναδικός ιδιόρρυθμος κάτοικός του; Άραγε, οι τοπικοί θρύλοι και οι δεισιδαιμονίες είναι μόνο φαντασία ή φριχτή πραγματικότητα; Οι ήρωες θα χρειαστεί ν’ αντικρίσουν τις μεγαλύτερες πληγές τους με επίκεντρο την μυστηριώδη εξαφάνιση της Μαύρας, πριν από είκοσι χρόνια, της πρώτης και μεγάλης αγάπης του Σωτήρη."
«KITSUNE» 狐
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΥΡΑ (2021)
Ένα φιλήσυχο προάστιο της βόρειας Αττικής ετοιμάζεται να
γιορτάσει τα Χριστούγεννα. Μέσα σε μια πρωτόγνωρη βαρυχειμωνιά, κάτι αλλόκοτο θα
στοιχειώσει τους κατοίκους, φέρνοντας στην επιφάνεια τα καλά μέχρι τότε
κρυμμένα μυστικά τους. Παράνομοι έρωτες, ύπουλες πολιτικές διαμάχες, κοινωνικές
διαφορές και ανομολόγητοι πόθοι, κατά έναν παράξενο τρόπο, συνδέονται με το
ερειπωμένο αρχοντικό του προαστίου και την αιωνόβια κάτοικό του, που αποτελούν αστικό
μύθο για τους κατοίκους. Κι ενώ οι
άνθρωποι – κυριευμένοι από μια ανεξήγητη δύναμη- αλλάζουν σταδιακά δείχνοντας τις πιο
σκοτεινές και ζωώδεις πτυχές τους, οδηγούνται μοιραία στην πιο παράξενη και ολέθρια νύχτα της ζωής τους,
την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, που θα τους στιγματίσει με τον πιο ανελέητο
τρόπο.
«LA GRÈCE, OMBRE ET LUMIÈRE»
EDITIONS MONEMVASSIA (FRANCE, 2020)
(Recueil de nouvelles,traduit du grec par Serge Belletti)
"l’ombre fait partie de la luminosité des lieux et des hommes. Les villages d’Argolide sont le théâtre de ce recueil : Valia Karamanou a vécu enfant dans la propriété familiale de Kourtaki : la maison, les arbres, les animaux et le puits de la cour peuplent depuis toujours sa vie et ses histoires autant que les récits des anciens, à la fois fruit de leur imagination, de leurs superstitions et des légendes urbaines et rempart d’une vérité souvent tragique. Lumière de la campagne grecque et mort, amour désespéré et haine, amitié et absence, âpre subsistance et désir de vivre. Lequel des deux l’emporte ? Au lecteur d’en juger !
Ce recueil se nourrit de la nostalgie de l’enfance et de l’innocence perdue et de la soif de dialoguer avec nos disparus. Toute légende naît de notre impérieux besoin de toucher notre semblable et de dépasser peut-être ainsi notre mortelle condition".
(Recueil de nouvelles,traduit du grec par Serge Belletti)
"l’ombre fait partie de la luminosité des lieux et des hommes. Les villages d’Argolide sont le théâtre de ce recueil : Valia Karamanou a vécu enfant dans la propriété familiale de Kourtaki : la maison, les arbres, les animaux et le puits de la cour peuplent depuis toujours sa vie et ses histoires autant que les récits des anciens, à la fois fruit de leur imagination, de leurs superstitions et des légendes urbaines et rempart d’une vérité souvent tragique. Lumière de la campagne grecque et mort, amour désespéré et haine, amitié et absence, âpre subsistance et désir de vivre. Lequel des deux l’emporte ? Au lecteur d’en juger !
Ce recueil se nourrit de la nostalgie de l’enfance et de l’innocence perdue et de la soif de dialoguer avec nos disparus. Toute légende naît de notre impérieux besoin de toucher notre semblable et de dépasser peut-être ainsi notre mortelle condition".
Αθήνα-Παρίσι (μέρος β'): Συνέντευξη από τον Serge Belletti
«IN TENEBRIS»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΥΡΑ (2020)

"ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΕΝΤΡΑ"
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΩΚΕΑΝΙΔΑ (2017) "Η Μάρθα, μια σαραντάχρονη δικηγόρος, μετά την απόλυσή της μένει άστεγη βιώνοντας παράλληλα την προδοσία στον έρωτα, έναν αιφνίδιο θάνατο και την απώλεια του πατρικού αγροκτήματος στο Άργος. Περιπλανιέται για μέρες, ώσπου βρίσκει προσωρινά στέγη στο εγκαταλειμμένο σπίτι του σταθμάρχη σ’ έναν παλιό σταθμό τρένων και βοήθεια σ’ έναν ευγενικό άντρα, τον Μηνά. Στο έκρυθμο πολιτικά περιβάλλον του Ιουλίου του 2015 προσπαθεί να επιβιώσει δημιουργώντας έναν διαφορετικό τρόπο ζωής. Παράλληλα ένα αναπάντεχο εύρημα της αποκαλύπτει τη σκοτεινή ιστορία του σταθμού: ένα φλογερό ερωτικό τρίγωνο κι ένα ανεξιχνίαστο έγκλημα. Αυτές οι ανακαλύψεις δίνουν δύναμη στη Μάρθα να προστατέψει ό,τι αγαπά και να διεκδικήσει την ευτυχία. Και τότε τα δέντρα βάφονται κόκκινα…"
«ΕΚΠΤΩΤΟΙ»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΑΪΤΑ (2016)
Το έργο αυτό είναι έργο αγάπης. Είναι η ολοκλήρωση της τελευταίας επιθυμίας του πατέρα μου. Επί χρόνια ολόκληρα δούλευε σε αυτό και ο φόβος του ήταν πάντα μήπως δεν προλάβει να το ολοκληρώσει - φόβος προφητικός, όπως αποδείχτηκε τελικά .
«IN TENEBRIS»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΥΡΑ (2020)
Η Αγγελική, μια άνεργη καθηγήτρια, αποφασίζει να μεταναστεύσει στην Αγγλία κοντά στον φίλο της, τον Νίκο. Μετά από μια ολιγοήμερη επίσκεψή του στην Αθήνα και λίγες ώρες πριν την οριστική αναχώρησή τους στο εξωτερικό, μια αναπάντεχη πολεμική σύρραξη ανατρέπει τα σχέδιά τους, καθώς η χώρα βυθίζεται στο άναρχο χάος, χωρίς ρεύμα, νερό και επικοινωνία. Μέσα στο κλίμα πανικού και ανεξέλεγκτης βίας στην πρωτεύουσα, οι δυο φίλοι αποφασίζουν να καταφύγουν στο ερημικό σπίτι του Νίκου στην Στυμφαλία μαζί με ένα νεαρό ζευγάρι και το μωρό τους. Εκεί ζώντας μέσα σε έναν εφιαλτικό και πρωτόγονο κόσμο προσπαθούν να επιβιώσουν μαζί με νέους συμμάχους αλλά και επικίνδυνους εχθρούς. Παράλληλα, παλιές και νέες ερωτικές ιστορίες, αλλά και μυστικά από το παρελθόν του σπιτιού έρχονται στο φως. Κι ενώ ο εμφύλιος πόλεμος μαίνεται αδυσώπητος, καινούργιες φρικτές ανακαλύψεις θα τους γεννήσουν την υποψία πως ίσως ο πραγματικός εχθρός κρύβεται ανάμεσά τους.


ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΩΚΕΑΝΙΔΑ (2017) "Η Μάρθα, μια σαραντάχρονη δικηγόρος, μετά την απόλυσή της μένει άστεγη βιώνοντας παράλληλα την προδοσία στον έρωτα, έναν αιφνίδιο θάνατο και την απώλεια του πατρικού αγροκτήματος στο Άργος. Περιπλανιέται για μέρες, ώσπου βρίσκει προσωρινά στέγη στο εγκαταλειμμένο σπίτι του σταθμάρχη σ’ έναν παλιό σταθμό τρένων και βοήθεια σ’ έναν ευγενικό άντρα, τον Μηνά. Στο έκρυθμο πολιτικά περιβάλλον του Ιουλίου του 2015 προσπαθεί να επιβιώσει δημιουργώντας έναν διαφορετικό τρόπο ζωής. Παράλληλα ένα αναπάντεχο εύρημα της αποκαλύπτει τη σκοτεινή ιστορία του σταθμού: ένα φλογερό ερωτικό τρίγωνο κι ένα ανεξιχνίαστο έγκλημα. Αυτές οι ανακαλύψεις δίνουν δύναμη στη Μάρθα να προστατέψει ό,τι αγαπά και να διεκδικήσει την ευτυχία. Και τότε τα δέντρα βάφονται κόκκινα…"

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΑΪΤΑ (2016)
"Η Χριστίνα, μετά την εμπλοκή της σε ένα θανατηφόρο τροχαίο, αποσύρεται στο απομονωμένο εξοχικό ενός φίλου της στην καταπράσινη Μαψό προκειμένου ν’ αντιμετωπίσει τους προσωπικούς της δαίμονες. Εκεί έρχεται σ’ επαφή με τους κατοίκους μιας μυστικής «αποικίας» στην καρδιά του δάσους, οι οποίοι ζουν φαινομενικά ειρηνικά- σύμφωνα με έναν ιδιόμορφο τρόπο ζωής αφιερωμένο σε μια αλλόκοτη θρησκεία. Κι ενώ η επαφή της γίνεται διαρκώς στενότερη με τους «αποίκους» του «Παραδείσου», στην πορεία τρομερά μυστικά αναδύονται ενσαρκώνοντας τους μεγαλύτερους φόβους της. Αναπόδραστα, η ανάμειξη της Χριστίνας στα άδυτα της «αποικίας» θα αποβεί μοιραία…"
Λίβηθρα:
μία κωμόπολη χτισμένη στους πρόποδες του Ολύμπου, δέσμια ενός αστικού
θρύλου, που σφραγίζει καταλυτικά τη μοίρα της. Κυρίαρχες γυναικείες
φιγούρες, η Αλεξάνρα και η κόρη της Χλόη, που συνδέονται με εμμονές κι
ένοχα μυστικά: η πρώτη είναι έρμαιο μιας ολέθριας, σκοτεινής έλξης και η
δεύτερη παλεύει εγκλωβισμένη σε έναν αδιέξοδο έρωτα. Παράλληλα, παλιά
εγκλήματα έρχονται στο φως απαιτώντας κάθαρση ανάμεσα στα όρια της
λογικής και της παράνοιας, αποτελώντας το μέρος μόνο μιας επερχόμενης
καταστροφής.
Ο Κώστας είναι ένας καταξιωμένος γιατρός και οικογενειάρχης. Μία
αναπάντεχη όμως επιπλοκή στη δουλειά του τον αναγκάζει να επιστρέψει
προσωρινά στο πατρικό του σπίτι, μακριά από τη ζωή του στην Αθήνα,
προκειμένου να ‘σβήσει’ για λίγο καιρό τα ίχνη του. Ωστόσο, εκεί
έρχεται αντιμέτωπος με την αλλόκοτη παρουσία ενός νεαρού κοριτσιού,
αλλά και την πρώτη του αγάπη, τη Μαρίνα, την οποία ‘πρόδωσε’ κάποια
χρόνια πριν, προκειμένου να αποκτήσει επαγγελματικό και κοινωνικό κύρος.
Οι συναντήσεις αυτές θα τον οδηγήσουν στην αφύπνιση ανεξέλεγκτων
συναισθημάτων και στην προσωπική έρευνα του παρελθόντος. Μέσα από τη
διαδικασία αυτή όμως, αναδύονται παράλληλα παλιά και επώδυνα
οικογενειακά μυστικά, που παρέμεναν για χρόνια κρυμμένα και πλέον
απαιτούν την κάθαρση . Ο Κώστας καλείται να τα αντιμετωπίσει αλλά και
να πάρει για άλλη μια φορά αποφάσεις ζωής.
"Μόλις
άνοιξε την πόρτα ο παγωμένος αέρας ανακατεμένος με βροχή την τύλιξε με
ένα απαίσιο μουγκρητό. Η θέα έξω την έκανε να κοκκαλώσει από φρίκη: ο
κήπος δεν υπήρχε πια. Στη θέση του απλωνόταν ένα απέραντο λασπωμένο
χωράφι, απογυμνωμένο από κάθε μορφή βλάστησης. Έκπληκτη γύρισε το βλέμμα
της προς το διώροφο για ν’ αντικρύσει ένα μισογκρεμισμένο ερείπιο στη
θέση του με τα παραθυρόφυλλα να χάσκουν ξεχαρβαλωμένα! Μια κραυγή φρίκης
ξέφυγε από τα χείλη της …"
"Τον είδε και η Ειρήνη το
βράδυ. Γλίστρησε στον λιγοστό ύπνο της σαν ύπουλο ερπετό να τη
στοιχειώσει. Ήταν τα μάτια του άδεια
στις κόγχες τους και από το ανοιχτό στόμα του έβγαιναν σκουλήκια και νερόφιδα.
Και αυτά τα χέρια του ήταν ακόμα δυνατά σαν μέγγενη και την έπνιγαν με τις
σάπιες τους σάρκες. Ούρλιαζε, χωρίς να βγαίνει φωνή, και προσπαθούσε να
ξεφύγει αλλά δεν μπορούσε. Χτυπούσε στα υγρά τοιχώματα του πηγαδιού… "
Το έργο αυτό είναι έργο αγάπης. Είναι η ολοκλήρωση της τελευταίας επιθυμίας του πατέρα μου. Επί χρόνια ολόκληρα δούλευε σε αυτό και ο φόβος του ήταν πάντα μήπως δεν προλάβει να το ολοκληρώσει - φόβος προφητικός, όπως αποδείχτηκε τελικά .
Επειδή όμως η φωτογραφία, η
συγγραφή και γενικά η τέχνη είναι η απάντηση του ανθρώπου στον
αναπόφευκτο θάνατο, θεωρώ ότι η ολοκλήρωση του έργου του είναι αφενός το
καθήκον μου στην τελευταία του επιθυμία και αφετέρου ο τρόπος να δώσω
ζωή ξανά στη μνήμη του, προβάλλοντας τον τόπο μας και ξεπερνώντας το
εσωτερικό κενό που μας άφησε η οδυνηρή απώλειά του.
"Ανάμεσα στην Ίο και στην Φολέγανδρο υπάρχει ένα μαγικό νησί, η Σίκινος. Την γνώρισα για πρώτη φορά το 2006 και έκτοτε την επισκέφτηκα αρκετές φορές με διάφορους συνδυασμούς συνοδείας: ζευγαρωμένη και φουλ ερωτευμένη, με μεγάλη παρέα, με την κόρη μου, διεξάγοντας παρουσίαση ενός βιβλίου μου στα ερείπια του αρχαίου Μοναστηριού, που κρέμεται πάνω από μια ιλιγγιώδη και άκρως γοητευτική καλντέρα. Θα έλεγα πως ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά, κεραυνοβόλος..."
--- ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑ ---
ΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ ΓΕΛΑΝΕ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΜΟΡΦΗ - Συμμετοχή με το διήγημα "Κόκκινες Ντομάτες "
ΑΝΟΙΧΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ 2024
213 ιστορίες μικρομυθοπλασίας εμπνευσμένες από τον Μικρό Πρίγκιπα.
Συμμετοχή με το διήγημα "Κόκκινες Ντομάτες".
ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ - Συμμετοχή με το αφήγημα "Ανεραΐδες
στην Σίκινο"
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΙΠΠΟΤΗ (2023)
"Ανάμεσα στην Ίο και στην Φολέγανδρο υπάρχει ένα μαγικό νησί, η Σίκινος. Την γνώρισα για πρώτη φορά το 2006 και έκτοτε την επισκέφτηκα αρκετές φορές με διάφορους συνδυασμούς συνοδείας: ζευγαρωμένη και φουλ ερωτευμένη, με μεγάλη παρέα, με την κόρη μου, διεξάγοντας παρουσίαση ενός βιβλίου μου στα ερείπια του αρχαίου Μοναστηριού, που κρέμεται πάνω από μια ιλιγγιώδη και άκρως γοητευτική καλντέρα. Θα έλεγα πως ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά, κεραυνοβόλος..."
ΑΘΗΝΑΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ- Συμμετοχή με το κείμενο "Πανεπιστημιούπολη 1989 Auxilio"
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΙΠΠΌΤΗ (2023)
"1989: η εποχή μεγάλων ιστορικών γεγονότων, η εποχή που σηματοδότησε και την δική μου ζωή με την εισαγωγή μου στο Πανεπιστήμιο, συγκεκριμένα στο Καποδιστριακό. «Πρώτοι των πρώτων» μας αποκάλεσαν στο πρώτο μας μάθημα οι καθηγητές της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών στο κλασικό τμήμα Φιλολογίας. Η αλήθεια είναι πως απόλαυσα μια αίσθηση δικαίωσης και κοινωνικής αποδοχής από αυτό το γεγονός, που ξεθώριασε ωστόσο σύντομα. Τίποτα δεν ήταν όπως το ονειρευόμουν, αλλά αυτό λέγεται ενηλικίωση, κάτι που συνειδητοποίησα με την πάροδο των χρόνων..."
ΟΙ ΒΕΝΤΑΛΙΕΣ ΤΟΥ AGEHAMA- Συμμετοχή με το διήγημα "Μαύρες Στέγες"
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΛΑΤΙ (2023)
"- Περάστε! την υποδέχτηκε στην πόρτα του γραφείου του με το καθιερωμένο χαμόγελο.
Η γυναίκα ανταπέδωσε τον χαιρετισμό με ένα ελαφρύ μειδίαμα και πέρασε στο κυρίως δωμάτιο. Το ντιβάνι την περίμενε. Εκείνος κάθισε πίσω της σε μια πολυθρόνα. Μια οικεία γλυκιά μυρωδιά την διαπέρασε για άλλη μια φορά κι ένιωσε να βυθίζεται στην αγκαλιά εκείνου του αναπαυτικού στρώματος με το βλέμμα πάντα καρφωμένο σε μια μικρή ρωγμή στο ταβάνι. Ήταν το σημείο αναφοράς της σε κάθε συνεδρία. Σιωπή για κάμποσα λεπτά. Το βλέμμα της κολλημένο στο ταβάνι.
- Σήμερα βρήκα ένα δώρο του πατέρα, είπε τελικά αναπνέοντας βαθιά. Μια ιαπωνική βεντάλια από τα μακρινά ταξίδια του. Την είχε πετάξει η μητέρα σε μια κούτα στο υπόγειο μαζί με όλα τα πράγματά του από τότε που πέθανε, σαν να μην υπήρξε ποτέ… "ΑΘΗΝΑΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ- Συμμετοχή με το κείμενο "Χολαργός μιας άλλης εποχής"
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΙΠΠΌΤΗ (2023)
"Η πρώτη εντύπωση από τον Χολαργό, μάλιστα στα σύνορα με τον Παπάγο όπου βρισκόταν το νέο μας σπίτι, ήταν πέρα από κάθε φαντασία μας: το πράσινο απλωνόταν παντού, πελώρια πεύκα κύκλωναν τα σπίτια, ενώ μεγάλα πάρκα και φυσικά ο Υμηττός έκαναν κάθε μετακίνησή μας να μοιάζει με μονοήμερη εκδρομή. Ο Χολαργός άλλωστε, μια και είναι δίπλα στο νοσοκομείο Σωτηρία, κατά το απώτερο παρελθόν αποτελούσε μέρος διακοπών – κυρίως φυματικών ή αδύναμων ιδιοσυγκρασιών- που γύρευαν ανάσα στο ευεργετικό πεύκο. «Χολή» και «αργός» είναι οι δύο συνθετικές λέξεις του ονόματος του προαστείου, που σημαίνουν «πράος τόπος», εκεί που οι άνθρωποι ηρεμούν, γίνονται ήρεμοι και υγιείς..."
Ξύπνησε απότομα με μια κραυγή από έναν οξύ πόνο, που την διαπέρασε σαν σουβλιά στο αριστερό γόνατο. Το κεφάλι της το ένιωθε βαρύ και το σώμα της ασήκωτο. Πρέπει να είχε μείνει λιπόθυμη αρκετή ώρα, δεν μπορούσε να υπολογίσει πόση ακριβώς. Με κόπο άνοιξε τα μάτια της, αλλά ο μεσημεριανός ήλιος την τύφλωνε. Άφησε ένα βογκητό και προσπάθησε να γυρίσει στο πλάι . ‘Πρέπει να χτύπησα άσχημα’ σκέφτηκε παρατηρώντας το σώμα της, που παρουσίαζε θλιβερό θέαμα: τα ρούχα της είχαν ξεσκιστεί και το γόνατό της φαινόταν τεράστιο και μελανιασμένο. Σίγουρα είχε σπάσει. Τα βότσαλα σε κάθε κίνησή της έκαναν το σώμα της να πονάει. Τα βότσαλα... και πιο πέρα η άγρια θάλασσα!
Μέσα στο εκτυφλωτικό μεσημεριανό φως η άμμος έμοιαζε να εξατμίζεται. Πιο πέρα υπήρχαν και άλλες δυο-τρεις παρέες. Η Ίλια τις χάζευε νωχελικά λίγο πριν παραδοθεί στον ύπνο: γυμνά, ηλιοκαμένα σώματα ξαπλωμένα εδώ και κει. Άλλα πάλι έτρεχαν ως το νερό και μετά βυθίζονταν στα κύματα. Άντρες ολόγυμνοι, σαν αρχαίοι δαίμονες της θάλασσας. Και οι κινήσεις τους ήταν στερεότυπες, παράξενες, όμοιες με αυτές άψυχων ανδρείκελων. Ήταν σαν κάτι μη-ανθρώπινο και μυστηριώδες να τους έλκει προς το νερό.

ΕΚΔΟΣΕΙΣ "ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 2014"
Διασχίσαμε το ερημωμένο προαύλιο με το καταπράσινο γρασίδι και ανεβήκαμε τα απότομα σκαλιά πάνω στο βράχο ως το οίκημα με τα κελιά των μοναχών χωρίς να μιλάμε. Κάποτε ο τόπος αυτός έσφιζε από ζωή, σκεφτόμουν καθώς διέσχιζα τους δαιδαλώδεις σκοτεινούς διαδρόμους μέσα στο βράχο. Το κεφάλι μου σχεδόν ακουμπούσε στη μουχλιασμένη οροφή, ενώ στα πλάγια της σκοτεινής σήραγγας μαυρισμένες αγιογραφίες –από την πολυκαιρία και την υγρασία, κατά τη γνώμη μου και όχι από κάποια υπερφυσική δύναμη– υπέβαλλαν τον επισκέπτη σε άλογες σκέψεις…

Συμμετοχή με τα διηγήματα «Ο Πεταλωτής», «το Μαρμάρωμα», «Ελεύθερο σχέδιο»,
«Serge» και «Μαύρα».
Κάθε βράδυ πλάγιαζα με φόβο αφουγκραζόμενος κάθε ήχο έξω από το παράθυρό
μου για ν’ ακούσω κάτι. Αμέτρητες φορές έφτασα ως το ρέμα στ’ όνειρό
μου για ν’ αντικρίσω μακρινές σκιές στρατιωτών. Μια φορά μάλιστα ο ένας
με πλησίασε, ένα αγόρι είκοσι ετών.

ΕΚΔΟΣΕΙΣ "ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 2014"
Για σαράντα συνεχόμενες νύχτες του Αυγούστου κατέβαινε στην ακροθαλασσιά. Εκεί, στο σημείο, που οι πηγές της αβυσσαλέας Λέρνης ξεχύνονται στο πέλαγος, εκεί που οι θρύλοι θέλουν να είναι η είσοδος στον Κάτω Κόσμο. Πολλοί ισχυρίζονταν πως στον τόπο αυτό κατοικεί η Γοργόνα ή και άλλες φασματικές μορφές. Ο μεσόκοπος άντρας στεκόταν όρθιος στην ακρογιαλιά με τα αυτιά γεμάτα από το βουητό των κυμάτων, που μαίνονταν μπροστά του και περίμενε υπομονετικά την ανατολή της σελήνης.

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ - Συμμετοχή με το διήγημα "Ημερολόγιο Γέφυρας"
ΕΚΔΟΣΕΙΣ iatridis.gr, 2019:
Πενήντα μέρες πλέουμε ακυβέρνητοι, χωρίς προμήθειες, χωρίς όργανα πλοήγησης σ’ έναν κόσμο πλημμυρισμένο από νερό. Ο ασύρματος παραμένει βουβός, δίχως να γνωρίζουμε αν υπάρχει εκεί έξω στεριά για να προσαράξουμε. Οι συντεταγμένες μας είναι αδύνατο πια να υπολογιστούν...